HH umeek naturako materialak erabiltzen dituzten sormen-gela batean, hala nola hostoak, makilak, enborrak, egur naturala, objektu berrerabilgarriak, lekaleak...
Horrela, hainbat gaitasun gako lantzen dira:
- Sormena eta arte-adierazpena: Material hauek manipulatuz, haurrek forma, figura edo egiturak sor ditzakete, eta horrek irudimena suspertzen du eta ideiak bisualki eta ukimenez adierazteko aukera ematen die.
- Motrizitate fina: Material naturalak erabiltzeak haurrak eskuzko trebetasuna eta koordinazioa hobetzen laguntzen du, hostoak, makilak edo enborrak manipulatzerakoan mugimendu zehatzak egin behar baitituzte.
- Ingurugiroaren kontzientzia eta naturarekiko errespetua: Material hauek landuz, haurrek natur ingurunearekin lotura bat garatzen dute, elementu desberdinak eta haien garrantzia ezagutuz, eta horrek ingurumenarekiko errespetuzko jarrera sustatzen du.
- Pentsamendu logikoa eta arazoen ebazpena: Egiturak eraikitzea edo helburu bat lortzeko materialak nola konbinatu asmatzea bezalako jarduerak eginez, haurrek trebetasun kognitiboak lantzen dituzte, hala nola plangintza, antolaketa eta arazoen ebazpena.
- Zentzumenaren garapena: elementu naturalekiko kontaktu zuzenak haurren zentzumenak estimulatzen ditu, ukimenaren, ikusmenaren, usaimenaren eta entzumenaren bidez zentzumen-esperientzia osoa sustatuz.
- Lankidetza eta talde-lana: Taldean eginez gero, jarduera honek lankidetza, ideien trukea eta proiektuen eraikuntza kolektiboa sustatzen ditu, gaitasun sozial eta emozionalak indartuz.
En un aula de creatividad donde los niños de INFANTIL utilizan materiales de la naturaleza como hojas, palos, troncos , maderas naturales, objetos reutilizables, legumbres…., se desarrollan varias habilidades clave
- Creatividad y expresión artística: Al manipular estos materiales, los niños pueden crear formas, figuras o estructuras, lo que estimula su imaginación y les permite expresar ideas de manera visual y táctil.
- Habilidades motrices finas: El uso de materiales naturales ayuda a los niños a mejorar su destreza manual y coordinación, ya que al manipular hojas, palos o troncos deben trabajar en movimientos precisos.
- Conciencia ambiental y respeto por la naturaleza: Al trabajar con estos materiales, los niños desarrollan un vínculo con el entorno natural, aprendiendo sobre los diferentes elementos y su importancia, lo cual fomenta una actitud respetuosa hacia el medio ambiente.
- Pensamiento lógico y resolución de problemas: Al realizar actividades como la construcción de estructuras o resolver cómo combinar materiales para lograr un objetivo, los niños ejercitan habilidades cognitivas como la planificación, la organización y la resolución de problemas.
- Desarrollo sensorial: El contacto directo con elementos naturales estimula los sentidos de los niños, promoviendo una experiencia sensorial completa a través del tacto, la vista, el olfato y el oído.
- Colaboración y trabajo en equipo: Si se realiza en grupo, esta actividad promueve la cooperación, el intercambio de ideas y la construcción colectiva de proyectos, fortaleciendo habilidades sociales y emocionales.